Az oldal jelenleg ZÁRVA van!
Kérem próbálkozzon újra egy későbbi időpontban.

Egyedi táskák és mintás harisnyák nagy méretig Európából!

Nimue Fashion blog

Harisnyák kalandjai Európában

Nimue Fashion
Nimue Fashion
2021.12.15 12:13
Harisnyák kalandjai Európában

Harisnyáink -minden darab, ami a webáruházba kikerül- Európában készült termék.

Érdekesség, hogy a nagyobbik részüket Olaszországban gyártják, de mi angol céggel állunk kapcsolatban, ők színezik, festik és szállítják nekünk. 

A lényeg, hogy Európa, azt gondolnánk, hogy nem lehet túl komplikált ilyen távolságból beszerzést intézni. És valóban nem volt az.

Aztán jött a Brexit.

 

 

 

 

Lehet azon vitatkozni, hogy mennyire volt jó döntés, de tény, hogy sok mindenben bekavart.

Harisnya rendelés- kaland indul

Igyekeztünk felkészülni, utánaérdeklődni, -vagy inkább előre- mennyiben érint majd minket és a beszerzéseinket az új helyzet, mi változik majd, de sokáig nagy volt a bizonytalanság.

 

Aztán eljött az az idő, amikor a készletünk fogytával rendelést adtunk fel a szokásos beszállítónk felé. Többször megtettük már, de az új helyzetre való tekintettel a könyvelővel is egyeztettünk a biztonság kedvéért, azt mondta, a vám nem a mi dolgunk, folyamat halad magától, majd kapunk értesítést..... yessss..... 

Szokásos módon rendelés összeválogatva, leadva, összeg átutalva, várakozás a csomagra.

 

Értesítés a partner cégtől: Csomagocska harisnyáinkkal elindult, hurrá! Néztük a nyomkövetőt naponta, merre jár, követtük az útját.

Amikor reális időn belül (4 nap) beérkezett az országba, úgy gondoltuk, már csak egy-két nap és a webáruházban ,,üdvözölhetjük" a termékeket.

Nem így történt.

Harisnya rendelés - a káosz beteszi a lábát (még csak az egyiket)

Az első csavar akkor jött, amikor megláttuk a vámkezelés dokumentumait. A vámkezelés 0 forint (ez lepett meg először, kellemesen), a fizetendő adó rovatban viszont egy tekintélyes összeg szerepelt (ez meg mi??).

Kitétel: fizessünk de rögtönazonnal (online), mert ha a kiszállításkor fizetjük ki, akkor még ennél is többet kell.

Fizetés gombra rákattint, jaaaaa..... a funkció nem elérhető.

Ugyanakkor a mellékelt dokumentum szerint fizetési kötelezettség NINCS. Könyvelőt felhív, dokumentumot átküld, információt begyűjt, fizetni nem kell. Hurrá!

Megjegyzés: a könyvelő csak kicsit nézett hülyének, mert a dokumentumon világosan ott van, hogy nem kell fizetni. Vagy mégis?

 

Közben többször ellenőriztük a vámkezelés oldalát, volt, hogy összesen 0 forint fizetnivalót írt, volt hogy a szép nagy összeget. Csomag már a kézbesítőnél, úton, fizetni ugye nem kell, de majd kiderül, oké figyelünk, várunk.

A káosz másik lába is az ajtóban....

 

Pech, hogy a kiszállításkor jelen lévő kolléganő nem tudott a csomagról. Bár enélkül is át kellett volna vennie, vagy legalább telefonálnia, hogy megkérdezze: jött valami, mi legyen vele, de hát péntek volt, nyilván fejben neki már hétvége volt (Arról meg még mi sem tudtunk, hogy végülis mégiscsak fizetni kell... hogy miért is, az sokkal későbbi nyomozás eredményeként derült ki.)

Szóval csomag jön, kolléganő információ hiányában fizetősen nem veszi át. 

Hétvége is jött, ezért nem voltunk kellőképp résen, és csak másnap -szombaton- vettük észre, hogy a csomagot visszairányították a feladónak. Angliába. 

Szóval amikor egy verőfényes szombat délelőtt megláttam a ,,feladónak visszaküldve" szöveget a csomag -már így is hosszú- történelmében, megállt bennem az ütő....

HOGY MI????????

Első munkanap -hétfő- nyomozás indul! Hol van a csomag éppen és hogy lehet visszaszerezni?

Harisnyák országjáró körúton

Mindenképpen kiemelném, hogy a Posta vámkezeléssel foglalkozó kolléganői a végtelenségig türelmesek, segítőkészek és kedvesek voltak, a sokadik hívásnál szerintem már a hangomról megismertek.

Tőlük tudtam meg, hogy a csomag azért fizetős, mert bár én kifizettem az adót a rendelés összegének átutalásával, de az erre vonatkozó azonosítót a feladó elfelejtette a feladáskor feltüntetni, így ki kell fizetni még egyszer az összeget és legyek szíves ezt a feladóval lejátszani egymás közt. Hát legyen. Csak látnám már azt a csomagot végre!

A vámos hölgy semmilyen könyörgésemre nem volt hajlandó belső e-mail címet vagy közelebbi telefonszámot kiadni, viszont önként vállalta, hogy ír egy e-mail mindenkinek IS, aki érintett a csomag ide-oda küldözgetésében, hogy kérjük szépen vissza, NEEEEM kell az a feladónak, ENYÉM.

Eközben a csomag útra kelt. Csomaglogisztikai Központ- Nemzetközi Posta Kicserélő Központ (itt a második napon megjelent ez a szöveg a nyomkövetésben: A küldemény szállítása folyamatban (ismételt kézbesítésre), és itt azért leesett az a bizonyos ,,Nagy Kő", aztán- Országos Logisztikai Központ- Kecskeméti Logisztikai Üzem. Hurrá, újra van remény, akár még idén meglesznek a harisnyák. Talán. Ha szerencsénk van. 

Nem volt.

Persze a remény hal meg utoljára. Mit is képzeltem?

Felhívott egy szintén nagyon kedves hölgy -a teljes ügyintézés/nyomozás során CSAK ilyeneket fogtam ki!- az egyik helyi postától, hogy náluk van a csomag.

Megy ez, haladunk, jó lesz....

Mondtam, ne küldjék sehova, ne hozzák ki, érte megyünk! Oké. Fél óra múlva visszahív: bocsi, de ne menjünk érte, hiányzik róla valami azonosító, vissza KELL küldeniük Pestre. AZONNAL

HOGY MI?????

Milyen azonosító hiányzik, amikor egyszer már megkísérelték a kézbesítést? Akkor még megvolt?

Azt ő nem tudja - mondta továbbra is türelmesen és kedvesen- de ha ott állnék előtte, akkor se adhatná ide, vissza kell küldenie. MOST 

Vámosok már puszipajtások, újabb hívásomra a hölgy elmondta, hogy látja a rendszerben, hogy szeretném visszakapni a csomagot és megnyugtatott, hogy a látszat ellenére harisnyák NEM mennek vissza a feladóhoz Angliába, bár itt már egyértelműen éreztem a hangjában  bizonytalanságot. Ami vidám, hogy ők sem tudták megmondani, mi baja volt a csomagnak, milyen azonosító és miért hiányzott róla. Azt mondták: ,, a kollégák dolgoznak a problémán". Ez valami jolly joker mondat lehet, úgy éreztem...

Boldog végkifejlet

Ezután már ,,csak" egy rövid kitérőt tett a csomag: az Országos Logisztikai Központot látogatta meg, aztán beköszönt a Kecskeméti Logisztikai Üzembe, és végül 35 nappal az angliai feladást követően, ebből 31 (!) nap Magyarországi körút után végre, az idegrendszerem utolsó morzsáinak nagy örömére, kézbe vehettem.

Rendelhetőek, a webshopban várnak Titeket!

Valahol a cselekmény közben kaptunk egy kedvesen érdeklődő e-mailt a feladótól, hogy megérkezett-e a csomag és minden rendben volt-e.

Nem akartam belemenni a részletekbe.....